Rabat na pierwsze zakupy! %  
infolinia: 61 415 27 51 koszyk (0)

Autoryzowany partner

Garmin Cybex Britax Romer

Co daje bieganie? Ku zdrowiu z zegarkiem Garmin

Co daje bieganie? Ku zdrowiu z zegarkiem Garmin

Jeżeli myślałeś o tym, żeby zacząć biegać, ale wciąż nie wiesz, jak się do tego prawidłowo zabrać, by trening rzeczywiście przynosił rezultaty, to z pomocą może przyjść sportowy zegarek. Ten gadżet pod względem kontroli wyników i motywacji do trenowania nie ma sobie równych.

Największe zalety biegania

Zacznijmy od wymienienia zalet biegania. Niektórzy zadają sobie pytanie, co daje bieganie? Czy rzeczywiście wyjście z domu, by przebiec się po okolicy ma jakiś większy wpływ na nasze samopoczucie? Krótko mówiąc, pozytywnych skutków jest mnóstwo i, co ważne, już po kilku tygodniach regularnego joggingu możemy się o tym przekonać. Nawet krótkie przebieżki po parku w wolnym tempie mogą odnieść zaskakująco pozytywne skutki. Oto zalety biegania, które pogrupowaliśmy na kilka kategorii:

Praktyczne

  • Biegi to najłatwiejszy do uprawiania sport – nie potrzeba żadnych umiejętności, by zacząć. Wystarczą chęci. Reszta przychodzi z czasem.
  • Biegać można wszędzie, wystarczy wyjść z domu.
  • Można się w ten sposób fizycznie zaktywizować o każdej porze roku, bo gdy jest zimno, wystarczy się tylko grubiej ubrać.
  • Spędza się w ten sposób czas na świeżym powietrzu.
  • Uczymy się w ten sposób systematyczności, co może się przydać w innych sprawach np. zawodowych.
  • Osiągając coraz lepsze wyniki podbudowujemy pewność siebie.
  • Odcinamy się na jakiś czas od rzeczywistości i mamy okazję odpocząć od komputera i telefonu.

Zdrowotne

  • Biegi pozwalają nam się odpowiednio dotlenić.
  • Ma to pozytywny wpływ na krążenie.
  • Zwiększa odporność.
  • Poprawia metabolizm.
  • Podczas biegu ćwiczy się jednocześnie wiele partii mięśni.
  • Wpływają mocno na postawę.
  • Zwiększają poziom energii w organizmie.
  • Redukują stres.
  • Zapobiega się w ten sposób powstaniu wielu chorób serca i nowotworom.

Upiększające

  • Pozbywamy się w ten sposób nadprogramowej, tkanki tłuszczowej w najbardziej skuteczny sposób.
  • Bieganie redukuje cellulit.
  • Poprawia sylwetkę.
  • Spowalnia proces starzenia.
  • Ma wpływ na zdrowy wygląd cery i jędrność skóry.
  • Wysiłek biegowy pomaga w zaśnięciu i polepsza sen.
  • Im więcej się ruszamy, tym więcej organizm produkuje endorfin, a więc uśmiech nie schodzi z twarzy.

Niektóre z tych rzeczy przyjdą oczywiście z czasem. Nie można zaczynać od zbyt intensywnego biegania. Specjaliści zalecają na początek biegać po 15 minut dziennie, maksymalnie cztery razy w tygodniu. Nie biegniemy przez całe 15 minut, bo dorosła osoba, która nigdy wcześniej nie dbała o kondycję, nie będzie w stanie przebiec dłużej niż trzy minuty. Trening polega więc głównie na szybkich marszach, przerywanych truchtem. To jednak i tak wystarczy na początek! Po miesiącu da się już wydłużyć ten czas, tak że marsz zajmuje mniej, a bieg nieco dłużej.

Monitoruj swój organizm w trakcie biegu i nie tylko

Monitoring organizmu podczas biegu i nie tylko

Czasami problemem jest zmotywowanie się do wysiłku. Nie wiemy, jak zacząć i nie możemy znaleźć odpowiedniego sposobu na ustalenie treningów. Z pomocą mogą tu przyjść coraz bardziej popularne smartwatche sportowe od firmy Garmin. Monitorują one nasze ciało podczas biegu i na podstawie analizy każdego parametru, tworzą bardzo przejrzysty wykaz aktualnej kondycji. Dowiemy się z więc, na ile możemy sobie pozwolić przy aktualnej formie. Tego typu urządzenia mają ogromną moc motywacyjną, bo od razu po biegu wyświetlamy wyniki. Poznawanie rezultatów, daje motywację do dalszego biegania.

8 rzeczy, które zyskujemy dzięki używaniu sportowego zegarka:

  1. Na ekranie wyświetlacza ukaże nam się po każdym treningu wykaz tego, ile kilometrów przebiegliśmy, ile kalorii spaliliśmy, jak wyglądał nasz puls, jaki jest poziom energii w organizmie.
  2. Urządzenie daje nam znać o ogólnym stanie samopoczucia i o tym, na ile jest naładowana nasza „bateria” wewnętrzna.
  3. Dowiadujemy się na bieżąco o tym, jak poprawia się nasza kondycja.
  4. Tworzymy optymalne kalendarze treningowe na podstawie aktualnej kondycji i wyznaczamy sobie nowe cele.
  5. Parametry ciała mierzone są nie tylko w trakcie intensywnych ćwiczeń, ale przez cały dzień.
  6. Pulsometry serii Fenix monitorują ciało także podczas pracy, odpoczynku, a nawet wtedy gdy śpimy.
  7. To świetne rozwiązanie dla amatorów głównie ze względu na fakt, że wprowadza w świat sportu i uczy dbać o organizm.
  8. W ten sposób doskonale wiedzieć będziemy, jak sprawić by jogging był przyjemnością, a nie przyniósł przykrych skutków ubocznych.

Jak biegać ze smartwatchem?

Jak biegać ze smartwatchem?

Planowanie treningów jest łatwe i wymaga jedynie połączenia z komputerem lub telefonem, na którym instalujemy aplikację Garmin Connect, w ramach której działa funkcja Garmin Coach. Na początku należy biegać tyle, ile obliczy dla nas aplikacja.

    • Moduł Garmin Coach w zegarkach typu smartwatch dobierze użytkownikowi odpowiedni plan treningu, by mógł on ćwiczyć optymalnie, adekwatnie do swojej aktualnej formy.
    • Później zaś, wraz z coraz lepszymi wynikami, można z aplikacją Coach wyznaczać sobie ambitniejsze cele.
    • Przygoda ze sportem zaczyna się od skromnych rezultatów, ale systematyczność prowadzi do coraz lepszej formy i kto wie, może nawet w przyszłości będziemy brać udział w półmaratonie?

Wszystko można w wygodny sposób kontrolować na ekranie komputera. Garmin Connect to też coraz szybciej powiększająca się społeczność użytkowników zegarków do triathlonu, którzy chętnie dzielą się na forach swoimi doświadczeniami i mogą nam doradzić w wielu kwestiach.

Biegaj wszędzie

Dodatkowo też zegarki smartwatch Garmin są pomocne w terenie. Jedną z licznych zalet biegania jest szansa na to, by poznawać nowe, ciekawe miejsca na łonie przyrody. Dzięki zegarkom Garmin nigdy się nie zgubimy w nieznanych nam jeszcze miejscach. zaopatrzone są w:

  1. Systemy nawigacji GPS, GLONASS, Galileo, tak by nigdy nie tracić sygnału, nawet w najtrudniejszych warunkach.
  2. Prognozę pogody, a więc będą nas prowadzić przez wszystkie tereny, informując na bieżąco o tym, jak zmieniają się warunki atmosferyczne.
  3. Wysokościomierz barometryczny, mówiący o rozkładzie terenu.
  4. Różnorodne mapy topograficzne.
  5. Możliwość zapisywania drogi, tak by wyznaczyć trasę powrotną.

Smartwatche biegowe okazują się przydatne nie tylko dla profesjonalnych sportowców, którzy chcą wyśrubować swoje rekordy - pomogą też tym, którzy zamierzają biegać rekreacyjnie na łonie przyrody. Produkty Garmin mają też opcję słuchania muzyki bezprzewodowo wykorzystywaną chociażby przez zegarek Garmin Fenix 6, co tylko urozmaica jogging. Odpowiednio dobrana playlista dodaje energii i pomaga w utrzymywaniu rytmu. Nic tylko zacząć biegać.

wróć do góry
Strona korzysta z plików Cookies

Ta strona korzysta z plików Cookies. Zasady ich wykorzystania są opisane w naszym regulaminie. W każdej chwili możesz wyłączyć Cookies w swojej przeglądarce.

OK, zamknij