infolinia: 61 415 27 51 koszyk (0)

Autoryzowany partner

Garmin Cybex Britax

Co daje bieganie? Ku zdrowiu z zegarkiem Garmin

Bieganie z zegarkiem Garmin

Jeżeli myślałeś o tym, żeby zacząć biegać, ale wciąż nie wiesz, jak się do tego prawidłowo zabrać, by trening rzeczywiście przynosił rezultaty, to z pomocą może przyjść sportowy zegarek. Ten gadżet pod względem kontroli wyników i motywacji do trenowania nie ma sobie równych.

Największe zalety biegania

Zacznijmy od wymienienia zalet biegania. Niektórzy zadają sobie pytanie, co daje bieganie? Czy rzeczywiście wyjście z domu, by przebiec się po okolicy ma jakiś większy wpływ na nasze samopoczucie? Krótko mówiąc, pozytywnych skutków jest mnóstwo i, co ważne, już po kilku tygodniach regularnego joggingu możemy się o tym przekonać. Nawet krótkie przebieżki po parku w wolnym tempie mogą odnieść zaskakująco pozytywne skutki. Oto zalety biegania, które pogrupowaliśmy na kilka kategorii:

Praktyczne

  • Biegi to najłatwiejszy do uprawiania sport – nie potrzeba żadnych umiejętności, by zacząć. Wystarczą chęci. Reszta przychodzi z czasem.
  • Biegać można wszędzie, wystarczy wyjść z domu.
  • Można się w ten sposób fizycznie zaktywizować o każdej porze roku, bo gdy jest zimno, wystarczy się tylko grubiej ubrać.
  • Spędza się w ten sposób czas na świeżym powietrzu.
  • Uczymy się w ten sposób systematyczności, co może się przydać w innych sprawach np. zawodowych.
  • Osiągając coraz lepsze wyniki podbudowujemy pewność siebie.
  • Odcinamy się na jakiś czas od rzeczywistości i mamy okazję odpocząć od komputera i telefonu.

Zdrowotne

  • Biegi pozwalają nam się odpowiednio dotlenić.
  • Ma to pozytywny wpływ na krążenie.
  • Zwiększa odporność.
  • Poprawia metabolizm.
  • Podczas biegu ćwiczy się jednocześnie wiele partii mięśni.
  • Wpływają mocno na postawę.
  • Zwiększają poziom energii w organizmie.
  • Redukują stres.
  • Zapobiega się w ten sposób powstaniu wielu chorób serca i nowotworom.

Upiększające

  • Pozbywamy się w ten sposób nadprogramowej, tkanki tłuszczowej w najbardziej skuteczny sposób.
  • Bieganie redukuje cellulit.
  • Poprawia sylwetkę.
  • Spowalnia proces starzenia.
  • Ma wpływ na zdrowy wygląd cery i jędrność skóry.
  • Wysiłek biegowy pomaga w zaśnięciu i polepsza sen.
  • Im więcej się ruszamy, tym więcej organizm produkuje endorfin, a więc uśmiech nie schodzi z twarzy.

Niektóre z tych rzeczy przyjdą oczywiście z czasem. Nie można zaczynać od zbyt intensywnego biegania. Specjaliści zalecają na początek biegać po 15 minut dziennie, maksymalnie cztery razy w tygodniu. Nie biegniemy przez całe 15 minut, bo dorosła osoba, która nigdy wcześniej nie dbała o kondycję, nie będzie w stanie przebiec dłużej niż trzy minuty. Trening polega więc głównie na szybkich marszach, przerywanych truchtem. To jednak i tak wystarczy na początek! Po miesiącu da się już wydłużyć ten czas, tak że marsz zajmuje mniej, a bieg nieco dłużej.

Monitoruj swój organizm w trakcie biegu i nie tylko

Zawody biegowe

Czasami problemem jest zmotywowanie się do wysiłku. Nie wiemy, jak zacząć i nie możemy znaleźć odpowiedniego sposobu na ustalenie treningów. Z pomocą mogą tu przyjść coraz bardziej popularne smartwatche sportowe od firmy Garmin. Monitorują one nasze ciało podczas biegu i na podstawie analizy każdego parametru, tworzą bardzo przejrzysty wykaz aktualnej kondycji. Dowiemy się z więc, na ile możemy sobie pozwolić przy aktualnej formie. Tego typu urządzenia mają ogromną moc motywacyjną, bo od razu po biegu wyświetlamy wyniki. Poznawanie rezultatów, daje motywację do dalszego biegania.

8 rzeczy, które zyskujemy dzięki używaniu sportowego zegarka:

  1. Na ekranie wyświetlacza ukaże nam się po każdym treningu wykaz tego, ile kilometrów przebiegliśmy, ile kalorii spaliliśmy, jak wyglądał nasz puls, jaki jest poziom energii w organizmie.
  2. Urządzenie daje nam znać o ogólnym stanie samopoczucia i o tym, na ile jest naładowana nasza „bateria” wewnętrzna.
  3. Dowiadujemy się na bieżąco o tym, jak poprawia się nasza kondycja.
  4. Tworzymy optymalne kalendarze treningowe na podstawie aktualnej kondycji i wyznaczamy sobie nowe cele.
  5. Parametry ciała mierzone są nie tylko w trakcie intensywnych ćwiczeń, ale przez cały dzień.
  6. Zegarek monitoruje ciało ale także podczas pracy, odpoczynku, a nawet wtedy gdy śpimy.
  7. To świetne rozwiązanie dla amatorów głównie ze względu na fakt, że wprowadza w świat sportu i uczy dbać o organizm.
  8. W ten sposób doskonale wiedzieć będziemy, jak sprawić by jogging był przyjemnością, a nie przyniósł przykrych skutków ubocznych.

Jak biegać ze smartwatchem?

Zegarki biegowe Garmin

Planowanie treningów jest łatwe i wymaga jedynie połączenia z komputerem lub telefonem, na którym instalujemy aplikację Garmin Connect, w ramach której działa funkcja Garmin Coach. Na początku należy biegać tyle, ile obliczy dla nas aplikacja.

    • Moduł Garmin Coach w zegarkach dobierze użytkownikowi odpowiedni plan treningu, by mógł on ćwiczyć optymalnie, adekwatnie do swojej aktualnej formy.
    • Później zaś, wraz z coraz lepszymi wynikami, można z aplikacją Coach wyznaczać sobie ambitniejsze cele.
    • Przygoda ze sportem zaczyna się od skromnych rezultatów, ale systematyczność prowadzi do coraz lepszej formy i kto wie, może nawet w przyszłości będziemy brać udział w półmaratonie?

Wszystko można w wygodny sposób kontrolować na ekranie komputera. Garmin Connect to też coraz szybciej powiększająca się społeczność użytkowników zegarków, którzy chętnie dzielą się na forach swoimi doświadczeniami i mogą nam doradzić w wielu kwestiach.

Biegaj wszędzie

Dodatkowo też produkty Garmin są pomocne w terenie. Jedną z licznych zalet biegania jest szansa na to, by poznawać nowe, ciekawe miejsca na łonie przyrody. Dzięki zegarkom nigdy się nie zgubimy w nieznanych nam jeszcze miejscach. zaopatrzone są w:

  1. Systemy nawigacji GPS, GLONASS, Galileo, tak by nigdy nie tracić sygnału, nawet w najtrudniejszych warunkach.
  2. Prognozę pogody, a więc będą nas prowadzić przez wszystkie tereny, informując na bieżąco o tym, jak zmieniają się warunki atmosferyczne.
  3. Wysokościomierz barometryczny, mówiący o rozkładzie terenu.
  4. Różnorodne mapy topograficzne.
  5. Możliwość zapisywania drogi, tak by wyznaczyć trasę powrotną.

Smartwatche biegowe okazują się przydatne nie tylko dla profesjonalnych sportowców, którzy chcą wyśrubować swoje rekordy - pomogą też tym, którzy zamierzają biegać rekreacyjnie na łonie przyrody. Produkty Garmin mają też opcję słuchania muzyki bezprzewodowo prosto z zegarka, co tylko urozmaica jogging. Odpowiednio dobrana playlista dodaje energii i pomaga w utrzymywaniu rytmu. Nic tylko zacząć biegać.

wróć do góry
Strona korzysta z plików Cookies

Ta strona korzysta z plików Cookies. Zasady ich wykorzystania są opisane w naszym regulaminie. W każdej chwili możesz wyłączyć Cookies w swojej przeglądarce.

OK, zamknij