Rabat na pierwsze zakupy! %  
infolinia: 61 415 27 51 koszyk (0)

Autoryzowany partner

Garmin Cybex Britax Romer

Informacje o producentach:

Garmin Polar
 

HRM - czujnik tętna Garmin i Polar

HRM czujnik tętna pozwala na dopasowanie tempa biegu lub jazdy na rowerze do swojego tętna maksymalnego, a także znalezienie własnych stref tętna. Jednocześnie jest to moduł intuicyjny w obsłudze i na tyle lekki, że nie zauważysz go podczas ćwiczeń.

Dzięki HRM będziesz w stanie monitorować to, jak ciężko trenujesz. Podczas uprawiania sportu, Twoje serce przyspiesza, a urządzenie na klatce piersiowej wykrywa tę zmianę, jako wzrost tętna. Te informacje możesz odczytać na wyświetlaczu swojego zegarka sportowego.

Wytłumaczymy, na czym polega działanie HRM oraz czym różni się on od optycznego pomiaru z nadgarstka. W ofercie naszego sklepu znajdziesz czujniki tętna różnych firm, a także moduły dedykowane wybranym dyscyplinom sportowym.

Filtruj
Porównaj produkty (0)

Jak działa HRM?

Czujnik tętna ANT+ lub Bluetooth montowany jest do pasa zakładanego na klatkę piersiową. W pasku znajdują się elektrody, których zadaniem jest odczyt wyładowań elektrycznych generowanych przez serce sportowca. Informacje przekazywane są do układu znajdującego się w module. Czujnik – z wykorzystaniem wybranej technologii transmisji - przesyła je do urządzenia, które przetwarza sygnał na informacje zwrotne możliwe do odczytania przez użytkownika.

Odczyt tętna dokonywany jest na bieżąco, a informacje zapisywane są w pamięci urządzenia i historii treningów.

HRM na klatkę piersiową czy odczyt tętna z nadgarstka – co wybrać?

Alternatywą dla czujnika montowanego na klatkę piersiową jest optyczny pomiar tętna z nadgarstka (OHR) z wykorzystaniem technologii fotopletyzmografii. Rozwiązanie stosowane od kilku lat cały czas jest rozwijane przez takie firmy, jak Garmin czy Polar.

Czujnik tętna OHR jest bardzo wygodny w użyciu i nie wymaga zakładania dodatkowych elementów wyposażenia. Nadal jednak dokonywany przez niego pomiar nie jest na tyle precyzyjny, aby mógł się równać ze standardowym odczytem HR. Jest także bardziej podatny na zaburzenia wynikające zarówno z czynników zewnętrznych, ale także z cech indywidualnych, jak karnacja skóry lub jej owłosienie.

Można przyjąć, że czujnik montowany do opaski daje bardziej dokładny i stabilny odczyt. Z kolei pomiar tętna z nadgarstka nie jest może aż tak stabilny, ale korzystanie z urządzeń tego rodzaju jest niezwykle wygodne.

Dla kogo przeznaczone są czujniki tętna?

Czujniki tętna z założenia przeznaczone są dla sportowców, którym zależy na monitorowaniu intensywności wykonywanej pracy poprzez pryzmat tętna. To rozwiązanie sprawdza się zarówno wśród biegaczy, kolarzy, pływaków oraz triathlonistów, zwłaszcza tych trenujących lub startujących na dłuższych dystansach.

Moduły śledzące pracę serca są bardzo responsywne i szybko dopasowują wyświetlające się wartości do zmieniających się warunków treningu. Wiele z nich może także bez przeszkód funkcjonować pod wodą, a nawet śledzić zaawansowane parametry pływackie.

Obecna generacja czujników rozmiarem przypomina monetę dwuzłotową i waży zaledwie kilka gram. Korzystanie z nich jest komfortowe nawet podczas zawodów trwających kilkanaście godzin. Moduł zasilany jest płaską baterią (najczęściej CR2032 lub podobną), która wystarcza na wiele miesięcy regularnych treningów.

Czy mój czujnik tętna będzie współpracował z telefonem?

Najbardziej znane firmy, które specjalizują się w wytwarzaniu elektroniki dla sportowców, to m. in. Suunto, Polar i Garmin. Czujniki tętna tych producentów działają w oparciu o protokół ANT+ lub Bluetooth (ewentualnie BLE). Dzięki temu są one w stanie współpracować z każdym urządzeniem, na którym znajduje się dedykowana aplikacja, o ile obsługuje ono odpowiedni protokół transmisji danych. Może być to także telefon komórkowy. Pulsometry i zaawansowane liczniki kolarskie z założenia są dostosowane do współpracy z czujnikami.

Czy na każdym treningu muszę używać czujnika?

Tętno to zaledwie jeden z parametrów definiujących intensywność wysiłku. Jego pomiar przydaje się zwłaszcza podczas dłuższych treningów, które pozwalają na jasne wytyczenie stref treningowych. Jeżeli trening jest krótki lub bazuje na szybkich, dynamicznych akcentach, lepszym rozwiązaniem od pomiaru tętna będzie pomiar generowanej mocy.

Wybierając czujnik tętna warto dopasować go do docelowego urządzenia. Daje to pewność, że pomiary będą dokładne, a ze sparowaniem elektroniki nie będzie problemu.

wróć do góry
Strona korzysta z plików Cookies

Ta strona korzysta z plików Cookies. Zasady ich wykorzystania są opisane w naszym regulaminie. W każdej chwili możesz wyłączyć Cookies w swojej przeglądarce.

OK, zamknij